تی‌اس‌اِچ ۰.۱ بعد از لووتیروکسین — آیا پرکاری؟

راهنمایی غدد تروخدا
من قصد اقدام دارم و دارو درمانی میخوام شروع کنم ماه قبل تیروعیدم ۸ بود کم کار سدید غدد رفتم لووتیروکسین ۱۰۰ داد و یکماه الان امروز ازمایش دادم عدد tsh۰.۱
T۳:۰.۸
T۴:۷.۱
تا دکترم پنچ روز دیگس وقتش بگید مم لووتیروسین ۱۰۰ رو نصف کنم پنجاه بخورم تا زمان مراجعه چیکار کنم الان راهنمایی کنید
7 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً کاهش تی‌اس‌اِچ به
۰.۱ یک ماه پس از شروع لووتیروکسین نشان‌دهنده پاسخ سریع به دارو یا دریافت نسبتا زیاد هورمون است؛ در بیشتر موارد این نتیجه در چند هفته تا چند ماه تثبیت می‌شود، نگران نباشید.
راهکارهای عملی:
1 تا ویزیت دارو را ناگهانی قطع نکنید؛ اغلب بهتر است همان دوز را ادامه دهید چون تی‌اس‌اِچ معمولاً ۶–۸ هفته بعد از تغییر دوز پایدار می‌شود.
2 مصرف دارو را صبح ناشتا با فاصله حداقل چهار ساعت از کلسیم یا آهن ادامه دهید و زمان مصرف را ثبت کنید.
3 اگر بالای ۶۵ سال یا سابقه بیماری قلبی دارید، یا پزشک‌تان قبلاً گفته است، قبل از ملاقات با مطب تماس بگیرید و درباره کاهش موقت دوز مشورت کنید.
4 در صورت شک به خطای آزمایش، تکرار آزمایش با همان شرایط (ناشتا و زمان مشابه) مفید است.
علائم هشدار:
1 تپش قلب سریع، درد یا فشار قفسه سینه
2 ضعف شدید، تعریق زیاد یا لرزش غیرقابل‌کنترل
3 غش یا تنگی نفس شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص غدد (اندوکرینولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص