سلام من ۴۵ ساله و مجرد هستم دکتر برام قرص ورژست بخاطر اندومتریوز م داده به مدت دوماه ولی به من نگفت که پشت سر هم مصرف کنم الان اینترنت خوندم که باید پشت سر هم باشه من مثل بقیه قرص ال دی ها ۲۸ عدد مصر ف کردم الان ۴ روز قطع کردم هنوز پریود نشدم آیا قرص رو ادامه بدم یا منتظر باشم پریود شم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
قطع 4 روزه باعث اختلال هورمونی موقت شده. مصرف را ادامه دهید. اگر بعد از 7 روز قطع هنوز پریود نشدهاید، مصرف را شروع کنید و با پزشک مشورت نمایید.
احتمالاً قطع چهار روزه مصرف و رژست باعث اختلال موقت در برنامه هورمونی شده؛ در بیشتر موارد این وضعیت خطر فوری ندارد و با تنظیم مجدد مصرف قابل کنترل است. پریود نشدن بعد از ۴ روز قطع میتواند بهخاطر ادامه اثر دارو یا تأخیر موقت در خونریزی بازگشتی باشد. راهکارهای عملی: - دارو را همین حالا از همانجایی که قطع کردید ادامه دهید و روزانه طبق برنامه مصرف کنید تا سرکوب اندومتریوز حفظ شود. - اگر دوز را فراموش کردهاید، یک دوز یادآوریشده را بلافاصله مصرف کنید و سپس روزانه ادامه دهید (دستور دقیق برحسب نوع دارو ممکن است متفاوت باشد). - در صورت خونریزی نامنظم یا تداخل دارویی با بقیه داروها، با پزشک یا داروساز تماس بگیرید تا برنامه درمانی بررسی شود. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید یا ضعف و سرگیجه (تعویض پد هر ۱–۲ ساعت) - درد ناگهانی و شدید لگن یا تب بالا - درد یا تورم یک پا، تنگی نفس یا درد قفسه سینه تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.