سلام من شش ماه بعداز زایمان سزارین سونو واژینال دادم نوشته رحم هیدروژن هست. تو اینترنت راجبش خوندم وحشت کردم. اینم بگم ۳۰ سیکل رفتم سونو نزدیک پریودیم. ایا با دارو قابل درمانه؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
جای نگرانی نیست و دلایل مختلف و قابل درمان میتونه باشه به متخصص زنان حضوری مراجعه کنین
احتمالاً گزارشِ «هتروژنسیتهمیومتر» مدنظر است که در بیشتر موارد بعد از زایمان یا بهخاطر اسکار سزارین یا فیبروئیدهای کوچک دیده میشود و معمولاً فوریت پزشکی شدید نیست. تشخیص قطعی نیاز به معاینه و بازبینی تصاویر توسط متخصص دارد. راهکارهای عملی: - نتیجه و تصاویر سونو را همراه داشته باشید و هرچه زودتر به متخصص زنان نشان دهید. - در صورت درد خفیف از مسکن ساده (مثلاً استامینوفن) استفاده کنید مگر منع پزشکی داشته باشید. -سونوگرافی تکراری را در فاز فولیکولار چرخه (روزهای اول تا 10 برنامهریزی کنید تا مقایسه دقیقتر شود. - در صورت خونریزی غیرطبیعی، تست بارداری و شمارش خون انجام دهید. علائم هشدار: - خونریزی شدید (تعویض پد در کمتر از یک ساعت). - تب یا درد شدید و مداوم در ناحیه لگن. - مثبت شدن تست بارداری یا درد ناگهانی و شدید. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.