لکه‌بینی بعد پریود هنگام اقدام به بارداری

سلام وقت بخیر این ماه حدود ۹ روز خونریزی من طول کشید و روز دهم و یازدهم اقدام به بارداری کردم الان روز دوازدهم هست که من لک بینی دارم علت این کار چیه؟ واقعا خسته شدم چون طول خونریزی من نهایتا ۷ روز هست وروز ۱۰و ۱۱ خونریزی نداشتم ولی امروز که روز ۱۲ ام هست لک بینی دارم ممکنه که امروز روز تخمک گذاری باشه یا علت دیگه ای داره؟
5 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این لکه‌بینی مربوط به خونریزی مختصر تخمک‌گذاری یا نوسان هورمونی پس از قاعدگی طولانی است.
در بیشتر موارد این حالت نگران‌کننده نیست اما ثبت دقیق زمان و شدت کمک می‌کند.
راهکار‌های عملی:
1 استراحت کنید و از پد بهداشتی استفاده کنید؛ رنگ و مقدار و زمان لکه را یادداشت کنید.
2 برای بررسی بارداری، حدود ۱۰۱۴ روز پس از نزدیکی یا از روز تأخیر قاعدگی تست بارداری خانگی انجام دهید.
3 از مصرف دارو‌های هورمونی یا رقیق‌کننده خون خودسرانه پرهیز کنید و داروی جدید بدون تجویز مصرف نشود.
4 اگر لکه ادامه‌یافته یا بدتر شد، زمان و علائم را همراه داشته باشید و برای ویزیت وقت بگیرید.
علائم هشدار:
1 خون‌ریزی بسیار زیاد (تعویض پد هر یک ساعت)
2 درد شکمی یا تب شدید
3 سرگیجه، تپش قلب یا کاهش هوشیاری — باید فوری به پزشک مراجعه کند.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.