علت تاخیر بارداری پس از هشت ماه تلاش

هشت ماهه که اقدام کردیم ولی اثری نداشت، پریودی هام کاملا منظمه فقط توی ایام امتحانات بین دو یا چهار روز جلو می افته که فکر کنم از استرسه و مشکل دیگه ای ندارم، کلاس هفتم یه بار خونریزی شدید داشتم که بستری شدم ولی از اون موقع تا الان کاملا خوبم و هیچ مشکلی ندارم، لطفا راهنماییم کنید که ممکنه چه مشکلی وجود داشته باشه در مورد شرایط من
30 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
پیگیری جهت ناباروی یک سال بعد از اقدام به بارداری انجام می‌گیرد
0
سلام
صبور باشید.
اگر شما بعد از یک سال اقدام موثر باردار نشدید میتونید به متخصص ناباروری مراجعه کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت شایع در این مرحله نوسان تخمک‌گذاری مرتبط با استرس یا صرفاً زمان‌بر بودن روند باردار شدن است؛ در بیشتر موارد با پیگیری ساده مشکل برطرف می‌شود و جای نگرانی شدید نیست.
راهکار‌های عملی:
- روز‌های قاعدگی را ثبت کنید و برای تعیین زمان تخمک‌گذاری از دمای پایه بدن یا تست تخمک‌گذاری استفاده کنید و نزدیکی را در روز‌های پرشانس انجام دهید.
- از همسرتان آزمایش آنالیز مایع منی (اسپرم) بگیرید تا عامل مردانه بررسی شود.
- سبک زندگی سالم: خواب کافی، کاهش استرس (ورزش ملایم، تکنیک‌های آرام‌سازی)، حفظ وزن مطلوب، پرهیز از سیگار و الکل.
- اگر تا ۱۲ ماه باردار نشدید (یا اگر سن شما بالای ۳۵ سال است پس از ۶ ماه) برای آزمایش‌های پایه و بررسی‌های بیشتر اقدام کنید.
علائم هشدار:
- تب یا درد شدید و مداوم در ناحیه لگن
- خونریزی خیلی شدید یا خونریزی بین دو قاعدگی
- علائم شبه اورژانسی مثل سرگیجه شدید، تنگی نفس یا ضعف ناگهانی
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.