کاهش اثر دوز سوم زیکورپا ۲.۵ — علت و راهکار

من دوز سوم زیکورپا ۲/۵ روز دیروز زدم ولی خب احساس میکنم تاثیرش مثل قبل نیست و اونجوری بی اشتها نشدم و من تو هفته ی اول وزن کم کردم ولی بعدش هنوز نه؟چرا علتش چیه و چیکار کنم؟
7 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این است که بدن نسبت به دارو دچار تطابق یا تحمل شده و در بیشتر موارد کاهش اثر بعد از چند دوز رخ می‌دهد؛ نگران نشوید اما نیاز به بررسی و تنظیم درمان هست.
راهکارهای عملی:
1 ثبت زمان و دوزهای تزریق و علائمی که دارید تا به پزشک نشان دهید.
2 رعایت دقیق رژیم غذایی پروتئینی و وعده‌های منظم و افزایش فعالیت بدنی سبک برای کمک به کنترل وزن.
3 اطمینان از نحوهٔ صحیح تزریق و عدم مصرف همزمان داروها یا الکل که ممکن است اثر را تغییر دهد.
4 برنامه‌ریزی برای ویزیت با پزشک جهت ارزیابی دارو، دوز یا جایگزین احتمالی.
علائم هشدار:
1 تورم ناگهانی، کهیر یا تنگی تنفس (نشانهٔ واکنش آلرژیک).
2 تب، قرمزی یا چرک در محل تزریق (نشانهٔ عفونت).
3 تپش قلب شدید، سرگیجه یا غش.
تخصص پیشنهادی: متخصص غدد و متابولیسم

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص