سلام اولین پریودم روز اول فروردین بوده الان ۴ماهه پریود نشدم دوبارم بیبی چک زدم هردوبارمنفی بوده قبلا هم عقب میوفتاد و نامنظم بود ولی این دفه بیشتر شده دلیلش چیه؟ تاحالا هم قرص ال دی مصرف نکردم بمظر شما اگر مصرف کنم درست میشه؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم شما بایستی چک اپ هورمونی و سونوانجام بدین تا علت بی نظمیتپن نشخص شه نباید بدون تعیین علت شروع به درمان هورمونی کنین که خودش باعث بدتر شدن میشه
احتمالا علت اصلی یا بارداری است یا یک اختلال هورمونی که باعث توقف تخمکگذاری شده؛ در بیشتر موارد در نوجوانان یا شروع قاعدگی عدمنظمی شایع است و نگرانکننده نیست، اما بررسی لازم است
احتمالاً علت اصلی یا بارداری است یا یک اختلال هورمونی که باعث توقف تخمکگذاری شده؛ در بیشتر موارد در نوجوانان یا شروع قاعدگی عدمنظمی شایع است و نگرانکننده نیست، اما بررسی لازم است. راهکارهای عملی: -تست بارداری خون (β-hCG) انجام دهید یا آزمایش ادرار را با اولین ادرار صبح تکرار کنید. - وزن، تغییرات قاعدگی قبلی، آکنه یا افزایش موهای صورت را یادداشت کنید و هر تغییر قابل توجه را ثبت کنید. - به پزشک مراجعه کنید برای آزمایشهای هورمونی پایه: TSH، پرولاکتین و آزمایش عملکرد تخمدان (FSH/LH) و در صورت لزوم سونوگرافی تخمدان. - از مصرف خودسرانه قرصهای هورمونی (الدی) پرهیز کنید تا پس از ارزیابی پزشک تصمیم گرفته شود. علائم هشدار: - درد شکمی شدید یا خونریزی واژینال شدید - خروج مایع یا ترشح بدبوی همراه تب - سردرد شدید یا تغییر ناگهانی بینایی تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.