ترشحات زرد بعد از عمل هموروئید

دوهفته ازعمل هموروئید وشقاقم میگذره امروز ترشحات زرد رنگ وخونابه درمحل عمل دیدم باید چه کاری بکنم
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این ترشح زرد همراه با خونابه در دو هفته بعد از عمل، ترشح سرماتیك و خونابه‌دار ناشی از بهبود زخم است و در بیشتر موارد نشانه عفونت شدید نیست.
با این حال احتمال عفونت موضعی یا باز شدن بخیه نیز وجود دارد؛ نیاز به مراقبت و ارزیابی دارد.
راهکار‌های عملی:
- محل را با آب و لرم یا سرم فیزیولوژی به‌آرامی شستشو داده و با گاز یا حوله نرم ضربه‌ای خشک کنید.
- نشستن در لگن آب گرم ۱۰۱۵ دقیقه، ۲ بار در روز برای کاهش درد و تخلیه ترشحات.
- پانسمان تمیز و خشک نگه دارید و از فشار یا مالش شدید بپرهیزید.
- از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک یا پماد بدون دستور پزشک خودداری کنید و از محل عکس بگیرید برای ارزیابی پزشک.
علائم هشدار:
- تب بالای ۳۸ درجه یا لرز مداوم.
- افزایش درد شدید، قرمزی گسترده یا ترشح بدبو و چرکی.
- خونریزی زیاد، ضعف شدید یا سرگیجه.
تخصص پیشنهادی: جراحی کولورکتال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.