خونریزی دوباره بعد از پایان پریود؛ احتمالات و راهکار

من بعد از ۵روز که همیشه پریود میشم این ماه
دوباره بعد از ۴روز که از تموم شدن پزیودم میگذره دوباره پریود شدم
این علائم مشکلی هست
چون برای بار اول هست که اینگونه میشم
3 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خونریزی مجدد بعد از پایان پریود نوسان هورمونی یا تغییر در روش پیشگیری یا داروست؛ در بیشتر موارد خطر فوری وجود ندارد و با پیگیری ساده قابل کنترل است.
از نگرانی زیاد کم کنید ولی بررسی لازم است.
راهکار‌های عملی:
- میزان، رنگ و مدت خونریزی را ثبت کنید و علامت‌دار بودن (درد، تب) را بنویسید.
- در صورت رابطه جنسی احتمال بارداری، تست حاملگی خانگی انجام دهید.
- فعلاً از مصرف دارو‌های جدید یا گیاهی بدون مشورت خودداری کنید و از دارو‌های رقیق‌کننده خون غیرضروری استفاده نکنید.
- استراحت، کاهش استرس، و محافظت با نوار بهداشتی تا ویزیت.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر ساعت)
- تب یا درد شکمی شدید
- سرگیجه، ضعف شدید یا غش
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.