سی‌تی نرمال بعد از ضربه به پیشانی — آیا نگران باشم؟

سلام وقتتون بخیر جواب عکس برداری سریکساعت بعد از ضربه به کنار پیشانی که گفتن نرمال هست خوبه ؟اورژانس اجازه ترخیض داد و رضایت گرفت
5 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً نرمال بودن سی‌تی ساعتی بعد از ضربه به پیشانی نشان‌دهنده عدم وجود خون‌ریزی بزرگ یا شکستگی قابل‌مشاهده است و در بیشتر موارد جای نگرانی شدید نیست؛ با این حال پیگیری علائم تا
48-72 ساعت مهم است.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و اجتناب از فعالیت بدنی سنگین تا دو روز.
- کسی را همراه خود در شب داشته باشید و از رانندگی یا مصرف الکل پرهیز کنید.
- کمپرس سرد روی محل ضربه هر
10-15 دقیقه برای کاهش تورم و درد.
- برای سردرد شدید از استامینوفن طبق دُز مناسب استفاده کنید؛ تا بررسی پزشک از آسپرین یا ایبوپروفن خودداری شود.
علائم هشدار:
- خواب‌آلودگی زیاد، گیجی پیشرونده یا کاهش سطح هوشیاری.
- استفراغ مکرر یا سردرد بسیار شدید که به مسکن پاسخ نمی‌دهد.
- ضعف یا بی‌حسی یک‌طرفه، اختلال گفتار یا بروز تشنج.
تخصص پیشنهادی: نورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.