تاثیر قرص سیبل بر تاخیر قاعدگی

با سلام و عرض ادب
در سیکل قبل با تجویز پزشک یک دوره قرص سیبل مصرف کردم و چون روز ۱۴ ام سیکل شروع کردم ،سیکلم ۴۲ روزه شد و پس از مصرف آخرین قرص سفید، پریود شدم و طبیعی هم بود .
از طرفی در روز ۱۷ این سیکل کیت LH مثبت شد و اقدام داشتم ولی هم آزمایش بارداری منفی بوده و هم پریود نشدم هنوز امروز روز ۳۶ سیکل هست .
میتونه عارضه قرص باشه ؟
10 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تاخیر فعلی ناشی از اثر هورمونی دارو یا تغییر زمان تخمک‌گذاری است؛ در بیشتر موارد این نامنظمی موقتی است و جای نگرانی شدید ندارد.
راهکارهای عملی:
- یک تست بارداری خانگی انجام دهید و اگر منفی ماند و تاخیر ادامه داشت ۷–۱۰ روز بعد یا آزمایش خون β‑hCG انجام دهید.
- تاریخ دقیق مصرف دارو، روزهای مثبت کیت و شروع یا تأخیر قاعدگی را یادداشت کنید تا در مراجعه مفید باشد.
- از مصرف هرگونه هورمون جدید یا قرص ترمیمی خودسرانه اجتناب کنید و تا ارزیابی توسط پزشک صبر کنید.
- در صورت ادامه تأخیر بیش از ۴–۶ هفته یا افزایش علائم، برای بررسی هورمونی و سونوگرافی به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- درد شدید یک‌طرفه یا تیز در ناحیه شکم/لگن (احتمال بارداری خارج رحمی).
- خونریزی بسیار زیاد یا افت فشار و غش.
- تب همراه درد لگن یا ترشحات بدبو (نشانه عفونت).
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص