نامنظمی قاعدگی بعد از زایمان و شیردهی

دوسال پیش زایمان کردم و یک سال و نیم موندم پریود نشدم و گفتن به خاطر شیر دادنه
الان یک مده دچار مشکل شدم این ماه سه بار پریود شدم هر سه بار هم طبیعیه ولی الان بار سومی ۱۵روز قطع نشد چون هنوز دارم به بچم شیر میدم میتونم آمپول استفاده کنم چه آمپولی برام تجویز میکنید.
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
و قوع سه بار در یک سیکل نرمال نیست و حتما باید جهت بررسی مراجعه غ
0
عزیزم سر خود نمی‌شه آمپول استفاده کنید، حتما ویزیت بشین سونوگرافی و آزمایشات هورمونی انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً بازگشت تخمک‌گذاری و نوسان هورمونی مرتبط با شیردهی باعث قاعدگی نامنظم شده است.
در بیشتر موارد این وضعیت جدی نیست و قابل کنترل است، نگرانی را کمتر کنید اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- همین الآن تست بارداری انجام دهید تا بارداری رد یا تأیید شود.
- تاریخ و طول هر خونریزی را ثبت کنید و مقدار خونریزی را یادداشت کنید.
- به پزشک مراجعه کنید تا بررسی خونریزی، سطح هموگلوبین و هورمون‌ها انجام شود؛ تجویز دارو یا آمپول فقط پس از معاینه داده می‌شود.
- درباره روش‌های هورمونی مناسب برای مادر شیرده (روش‌های پروژستینی که در بیشتر موارد با شیردهی سازگارند) با پزشک صحبت شود.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا تعویض پد هر یک ساعت و علائم ضعف/سرگیجه
- خونریزی طولانی یا پیشرونده بیش از دو هفته
- تب یا درد شدید شکم یا تنگی نفس همراه با خونریزی
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.