آیا کو-آموکسی‌کلاو با دپاکین و لاموتریژین تداخل دارد؟

من ۱۹ سالمه و تقریبا ۱۱ سال داروی تشنج میخورم از جمله دپاکین و لاموژین. من سینوزیت و عفونت زیادی دارم. ایا کو اموکسی کلاو ۶۲۵ با تاخیر یک ساعت بعد دارو هایم مشکلی ندارد؟
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تداخلی جدی بین کو-آموکسی‌کلاو 625 و داروهای تشنج شما (والپروات/دپاکین و لاموتریژین) وجود ندارد و یک ساعت تأخیر در مصرف معمولاً مشکل‌ساز نیست؛ آرام باشید اما مراقبت لازم است.
راهکارهای عملی:
- داروهای ضدتشنج را دقیقاً مطابق برنامه ادامه دهید و آنتی‌بیوتیک را طبق نسخه مصرف کنید.
- مصرف آنتی‌بیوتیک یک ساعت بعد از داروهای تشنجی معمولاً بی‌خطر است؛ تداخل جذب قابل‌توجهی انتظار نمی‌رود.
- تغییر در تعداد یا شدت تشنج‌ها را روزانه ثبت کنید و اگر افزایش دیدید اطلاع دهید.
- در درمان طولانی یا علائم جدید از جمله ضعف یا زردی، با پزشک برای بررسی آزمایش کبد هماهنگ کنید.
علائم هشدار:
- افزایش ناگهانی یا تجمعی تشنج‌ها (بیش از معمول).
- زردی پوست/چشم، درد شدید شکم یا ادرار/مدفوع غیرعادی (علائم مشکل کبدی).
- جوش شدید، تاول یا تب همراه گلودرد (احتمال واکنش دارویی خطرناک).
تخصص پیشنهادی: نورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص