درود من حدودا یک ماه و چند روز پیش برای اولین بار رابطه داشتم و به تازگی تست دادم، امروز جوابش اومد و متوجه شدم دچار hpv تایپ ۴۵ شدم، من فقط ۲۰ سالمه و خیلی میترسم، باید کلونوسکوپی انجام بدم؟الان واکسن تاثیری داره روم؟درکل چیکار باید بکنم و ایا درمان میشم؟
2 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بله درمان میشوید واکسن تزریق می توانید انجام بدید
سلام، ابتلا به تایپ 45 اچپیوی در سنین جوانی شایع است و در بسیاری از موارد سیستم ایمنی بدن توانایی پاکسازی آن را دارد، پس جای نگرانی شدید نیست. تزریق واکسن گارداسیل حتی پس از ابتلا میتواند از سایر تایپها پیشگیری کرده و به سیستم ایمنی کمک کند، همچنین تستهای دورهای مانند پاپاسمیر و کولپوسکوپی برای پایش دقیق سلولهای دهانه رحم طبق نظر پزشک انجام میشود. پیشنهاد میکنم برای پیگیری تخصصی و دریافت برنامه مراقبتی، به یک متخصص زنانمراجعه کنید تا با تقویت سیستم ایمنی و مراقبتهای لازم، از سلامت خود محافظت کنید.
احتمالا عفونت جنسی با ویروس اچپیوی نوع 45 دارید؛ در بیشتر موارد در جوانان این عفونت گذراست و سیستم ایمنی آن را پاک میکند، نگرانی قابلفهم است اما اغلب قابل کنترل است
احتمالاً عفونت جنسی با ویروس اچپیوی نوع ۴۵ دارید؛ در بیشتر موارد در جوانان این عفونت گذراست و سیستم ایمنی آن را پاک میکند، نگرانی قابلفهم است اما اغلب قابل کنترل است. راهکارهای عملی: 1 تعیین وقت با متخصص زنان برایمعاینه و انجام پاپاسمیر و در صورت نیازکولپوسکوپی. 2واکسیناسیون: اکنون واکسن عفونت فعلی را پاک نمیکند اما میتواند از ابتلا به انواع دیگر محافظت کند. 3پیگیری منظم آزمایش (معمولاً هر ۶–۱۲ ماه) طبق نظر پزشک و ثبت نتایج. 4 استفاده محافظتی در روابط جنسی (کاندوم) و ترک سیگار برای افزایش پاکسازی ایمنی. علائم هشدار: 1 خونریزی غیرطبیعی یا خونریزی پس از مقاربت 2 درد شدید لگنی، تب یا ترشحات بدبو 3 مشاهده توده یا زخم جدید و دردناک در ناحیه تناسلی تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.