چند نوبت بین پریود یا بعد از نزدیکی لکه بینی داشتم ک سونوی شکمی رحم بعد از پریودانجام دادم ک مشخص شد ضخامت رحم۷الی۸ م م بود بعد از انتی بیوتیک علائمم کم شده چکار دیگه ای باید انجام بدم؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اگر هنوز لکهبینی ادامه دارد یا دوباره تکرار میشود، حتما به متخصص زنانمراجعه کنید تا معاینه دهانه رحم انجام شود
یک پاراگراف کوتاه: احتمالاً ضخامت آندومتر ۷–۸ میلیمتر پس از قاعدگی در فاز پرولیفراتیو طبیعی است و در بیشتر موارد نگرانکننده نیست. لکهبینی بین پریود و بهبود علائم بعد از آنتیبیوتیک میتواند با التهاب موضعی یا وجود یک پولیپ کوچک مرتبط باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد. «راهکارهای عملی:» - تکرار سونو واژینال در روزهای ۵–۱۰ سیکل قاعدگی برای اندازهگیری دقیقتر آندومتر. - نگهداری یادداشت زمان و شدت لکهبینی و ارتباط با نزدیکی برای گزارش به پزشک. -در صورت تداوم لکهبینی، درخواست سونوهیستروگرافی یا بررسی تخصصی برای رد پولیپ یا ضایعه موضعی. - انجام پاپاسمیر و بررسی عفونت یا کشت در صورت ترشح غیرطبیعی. «علائم هشدار:» - خونریزی شدید یا نیاز به تعویض پد هر ۱–۲ ساعت. - تب همراه با درد لگنی یا ناتوانی در ایستادن. - افزایش قابل توجه لکهبینی، ترشحات بدبو یا درد هنگام نزدیکی. «تخصص پیشنهادی:» متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.