ضخامت آندومتر ۷–۸ میلی‌متر بعد از سونو

چند نوبت بین پریود یا بعد از نزدیکی لکه بینی داشتم ک سونوی شکمی رحم بعد از پریودانجام دادم ک مشخص شد ضخامت رحم۷الی۸ م م بود بعد از انتی بیوتیک علائمم کم شده چکار دیگه ای باید انجام بدم؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اگر هنوز لکهبینی ادامه دارد یا دوباره تکرار می‌شود، حتما به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه دهانه رحم انجام شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

یک پاراگراف کوتاه: احتمالاً ضخامت آندومتر ۷–۸ میلی‌متر پس از قاعدگی در فاز پرولیفراتیو طبیعی است و در بیشتر موارد نگران‌کننده نیست.
لکه‌بینی بین پریود و بهبود علائم بعد از آنتی‌بیوتیک می‌تواند با التهاب موضعی یا وجود یک پولیپ کوچک مرتبط باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
«راهکار‌های عملی:»
- تکرار سونو واژینال در روز‌های ۵–۱۰ سیکل قاعدگی برای اندازه‌گیری دقیق‌تر آندومتر.
- نگهداری یادداشت زمان و شدت لکه‌بینی و ارتباط با نزدیکی برای گزارش به پزشک.
- در صورت تداوم لکه‌بینی، درخواست سونوهیستروگرافی یا بررسی تخصصی برای رد پولیپ یا ضایعه موضعی.
- انجام پاپ‌اسمیر و بررسی عفونت یا کشت در صورت ترشح غیرطبیعی.
«علائم هشدار
- خونریزی شدید یا نیاز به تعویض پد هر ۱۲ ساعت.
- تب همراه با درد لگنی یا ناتوانی در ایستادن.
- افزایش قابل توجه لکه‌بینی، ترشحات بدبو یا درد هنگام نزدیکی.
«تخصص پیشنهادی:»
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.