من تنبلی تخمدان دارم و دکتر بهم قرصای گلوکوفاژ و اوزیل و دوفامد تجویز کرده این ماه پریود شدم تا ۸روز خون ریزیم خیلی کم بود و رنگ خونم قهوه ای تیره بود بعد ۸ روز خون ریزیم زیاد شد وخونم قرمز شدد علتش چیه؟و چجوری قطع کنم خونریزیمو
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام معمولا تغییراتی مثل رژیم غذایی سخت ورزش سنگین یا آستری میتونه این تغییرات رو به وجود بیاره ولی حتنا با سونوگرافی و آزمایش پیگیری کامل تری انجام بدید
احتمالاً علت مهم این الگوی خونریزی، ناپایداری هورمونی در سندرم تخمدان پلیکیستیک و پاسخ مخاط رحم به تغییر یا قطع پروژسترون (دوفامد) است؛ در بیشتر موارد این ترکیب باعث لکهبینی تیره اولیه و سپس خونریزی قرمز و اضح میشود و لزوماً نشانه خطر فوری نیست، اما پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: -استراحت کنید، مایعات کافی بنوشید و پد یا نوار بهداشتی مناسب استفاده کنید. - برای کاهش خونریزی و درد میتوانید ایبوپروفن طبق دستور دارویی مصرف کنید مگر منع مصرف داشته باشید. - خونریزی و تاریخها را در دفترچه یا اپلیکیشن ثبت کنید و میزان و رنگ را یادداشت نمایید. - از مصرف خودسرانه داروهای هورمونی یا داروهای ضدانعقاد برای قطع خونریز جلوگیری کنید و درباره تنظیم داروها با پزشک تجویزکننده مشورت نمایید. علائم هشدار: - تعویض پد هر ساعت یا سرگیجه و ضعف شدید - درد شکم یا تب بالای 38 درجه - خونریزی بیش از 14 روز یا خروج لختههای بزرگ تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.