خونریزی طولانی بعد از مجسترول و آدنومیوز

من مجسترول استفاده میکنم بعداز ۵پریودی استفاده کردم بعداز ۵روز استفاده خونریزیم بند اومد دوباره بعداز ۵روز پریودیم شروع شد از ترسم که خونریزی نکنم از۰ ۴به ۸۰دوز و بیشتر کردم الان ۳روز ۸۰استفادهدمیکنم کم شده الان نمیدونم باز ۴۰کنم یا همون ۸۰و ادامه بدم لطفا راهنمایی کنید ممنون از لطفتون
7 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی نامنظم شما مرتبط با تغییر ناگهانی دوز مجسترول یا در کنار آن آدنومیوز است؛ در بیشتر موارد تغییر خودسرانه دوز باعث ناپایداری پوشش رحم می‌شود، نگران نباشید اما نیاز به تنظیم توسط پزشک وجود دارد.
راهکارهای عملی:
- از افزایش یا کاهش دوز خودسرانه خودداری کنید و دوز فعلی را ثابت نگه دارید تا با پزشک هماهنگ شوید.
- میزان و الگوی خونریزی را دقیق ثبت کنید (روز، مقدار، لخته، درد) و عکس یا یادداشت نگه دارید.
- داروها را هر روز در یک ساعت ثابت مصرف کنید و از مصرف همزمان داروهای جدید بدون مشورت خودداری کنید.
- استراحت نسبی، مصرف مایعات، کمپرس گرم برای درد و استفاده از پدهای جذاب برای کنترل خونریزی.
علائم هشدار:
- تعویض پد/نوار هر ۱–۲ ساعت یا خونریزی خیلی شدید
- سرگیجه، ضعف شدید یا تنگی نفس
- تب بالا یا درد شکمی بسیار شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص