سلام پدرم ۱۴۰۱ جراحی بزرگی پروستات و بهمن ۱۴۰۱ بخاطر وجود خون و لخته در ادرار فولگوراسیون پروستات انجام داد، سابقه سنگ کلیه و مثانه دارن. ۳ روزه که در ادرار خون بود و پریروز لخته های بزرگ و زیاد در ادرار بود، دیروز هر بار ادرار کاملا قرمز و یکبار هم لخته های بزرگ بود، امروز بازهم ادرار کاملا قرمز بود بدون لخته. از ۱۴۰۳ دارو رماتیسم میخوره.آیا اورژانسیه و الان داروی رماتیسم رو باید قطع کنه یا نه؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام با توجه به سوابق قبلی و علائمی که دارد به متخصص ارولوژیست مراجعه شود
احتمالاً علت خونریزی مربوط به ناحیه پروستات یا مثانه (با توجه به سابقه فولگوراسیون و سنگ) است و در بیشتر موارد منشأ موضعیِ التهاب یا ضایعه قبلی است؛ عمدتاً نگرانکننده نیست اما نیاز به ارزیابی سریع دارد. «راهکارهای عملی:» - مایعات فراوان بنوشد تا ادرار رقیق و لختهها کمتر شود و مثانه چندین بار کامل تخلیه شود. - از فعالیت شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کند تا فشار بر ناحیه کمتر باشد. - اگر داروی رماتیسم وی رقیقکننده خون یا آسپرین/NSAID است، بهتر است موقتا قطع شود و سریعاً با پزشک معالج یا اورولوژیست تماس گرفته شود؛ اگر نوع دارو مشخص نیست، قبل از قطع با ارائهدهنده دارویی مشورت شود. - یک نمونه یا عکس از ادرار/لخته نگهداری یا ثبت کند تا در مراجعه نشان دهد. «علائم هشدار:» - افزایش سریع حجم لختهها یا خونریزی مداوم و ادرار کاملاً قرمز در هر بار تخلیه. - درد شدید شکم یا عدم توانایی در تخلیه مثانه (احتباس ادرار). - سرگیجه شدید، غش، تپش قلب سریع یا علائم شوک. «تخصص پیشنهادی:» اورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.