درد دندان بعد از عصب‌کشی یک ماهه

سلام دو عکس بارگذاری کردم، یکی حدود یک ماه پیش عصبکشی شده و به ضربه ناخن حساسه( که کنار دندان ترمیمی هست)
یکی هم به دلیل ضایعه انتهای ریشه یک ماه قبل ری اندو شده،
بعد گذشت یک ماه هنوز گاهی اوقات درد میگیرند و ول میکنن، دو روز آروم هستن و بعد دوباره شروع میکنن
یک ماه پیش دکتر گفت درد تا یک ماه طبیعیه
الانم یک ماه گذشته
هر دندان پزشکی که رفتم حتی متخصص ریشه منو پاس کاری میکن
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
بعد از عصبکشی یا ریاندو ممکن است تا چند هفته حساسیت به ضربه یا درد‌های مقطعی باقی بماند، اما اگر بعد از حدود یک ماه هنوز تکرار می‌شود بهتر است از نظر التهاب باقیمانده اطراف ریشه، بلندی ترمیم یا مشکل در بایت دوباره بررسی شود.
گاهی یک تنظیم ساده روی ترمیم یا بررسی رادیوگرافی جدید می‌تواند علت را مشخص کند.
اگر درد رو به افزایش شد، همراه با تورم لثه، تب یا درد شدید هنگام جویدن بود، حتما سریعتر به متخصص اندودانتیکس مراجعه کنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد یکی از این دو است: در بیشتر موارد التهاب و روند بهبود اطراف نوک ریشه پس از اندو باعث درد متناوب می‌شود، یا مشکل در ترمیم/ترک دندان موجب حساسیت به ضربه شده است.
نگران نباشید اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- از جویدن با دندان آسیب‌دیده خودداری کرده و با سمت دیگر بجوید.
- آب نمک گرم (نصف قاشق نمک در یک لیوان آب گرم) روزی ۲۳ بار شستشو دهید.
- مسکن‌های معمول غیرنسخه‌ای مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور دارویی و با احتیاط مصرف شود.
- از فشار مستقیم یا ضربه به دندان پرهیز کنید و مراقب ترمیم بالایی باشید.
علائم هشدار:
- تورم سریع صورت یا گردن، مشکل در تنفس یا بلع.
- تب همراه با افزایش درد یا لرز.
- ترشح چرکی یا افزایش درد که به مسکن جواب نمی‌دهد.
تخصص پیشنهادی: اندودنتیست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.