پدرم بدلیل عفونت شدید ریه در بیمارستان بیهوش میشن.سی پی آر شدن و بدلیل نرسیدن اکسیژن به مغز هایپوکسی کشیدن.۴۵ روز در آی سی یو بستری بودن سطح هوشیاری ۸ بوده و بعد از ۴۵ روز به گفته ی خود تیم پزشکی و پرستاری به ۹ و ۱۰ رسیده.ریه شون کاملا خوب شده،.بعد از ۴۵ روز در آی سی یو ۱۲ روز در بخش بودن و الان داخل منزل نگهداری میشن ،به گفته پزشک مغز و اعصاب سی تی کاملا نرمال گزارش شده ،آیا امید به بهبوده؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. بالا رفتن سطح هوشیاری از 8 به 9 10، بهتر شدن ریه و طبیعی بودن CT خبرهای امیدوارکنندهای هستند، اما در آسیب مغزی ناشی از کمبود اکسیژن، پیشبینی قطعی روند بهبودی فقط با این موارد ممکن نیست. بهبودی میتواند طی هفتهها تا ماهها ادامه پیدا کند و وابسته به معاینه عصبی، مدت زمان کمبود اکسیژن، EEG/MRIدر صورت نیاز، تغذیه، پیشگیری از عفونت و توانبخشی منظم است. اگر کاهش سطح هوشیاری، تشنج، تب، افت اکسیژن یا بدتر شدن تنفس رخ دهد باید فوری به اورژانسمراجعه کنید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً پدر شما دچار آسیب هیپوکسیک-ایسکمیک مغز شدهاند بهعلت نرسیدن اکسیژن حین ایست یا نارسایی تنفسی. در بیشتر موارد افزایش تدریجی سطح هوشیاری و سیتی مغز نرمال، نشانههای امیدبخشاند اما پیشآگهی متغیر و به شدت وابسته به توانبخشی و وضعیت کلی بیمار است. راهکارهای عملی: 1 برنامه منظم توانبخشی: فیزیوتراپی، کاردرمانی و تمرینات تحریکی روزانه. 2 تحریک حسی و کلامی: صحبت آرام، موسیقی ملایم، تماس دست و نمایش تصاویر آشنا. 3مراقبت تنفسی و تغذیه: پیگیری اشباع اکسیژن، ارزیابی بلع و تغذیه کافی. 4 پیشگیری از عوارض: تغییر وضعیت منظم، مراقبت پوست، واکسیناسیون و کنترل عفونتها. 5 پیگیری پزشکی منظم: معاینات نورولوژی و تنظیم داروها و آزمایشها. علائم هشدار: 1 کاهش ناگهانی یا افت قابل توجه سطح هوشیاری. 2 بروز تشنج یا حرکات غیرطبیعی مداوم. 3 تنگی نفس شدید، افت اشباع اکسیژن یا تب و نشانههای عفونت جدید. تخصص پیشنهادی: توانبخشی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.