سلام و احترام موقع بلند شدن و ایستادن چند لحظه جلو چشمم سیاه میشه ، سرگیجه و دردی کوتاه توی سرم میچرخه علت چیه؟ بیشتر موقع این حالت رو دارم قد ۱۶۵ وزن ۵۲ جنسیت خانم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
این علائم معمولا ناشی از افت فشار خون وضعیتی است. با نوشیدن مایعات کافی، بلند شدن آرام، و بررسی کمخونی و تیروئید میتوان علت را یافت. در صورت تکرار به پزشک مراجعه کنید.
احتمالاً علت علائم شما افت فشار خون وضعیتی است و در موارد کمتر کمخونی هم میتواند نقش داشته باشد. در بیشتر موارد مشکل خطرناک نیست اما نیاز به بررسی دارد تا علت دقیق تعیین شود و شما را نگران نکنم. راهکارهای عملی: - هنگام برخاستن آرام عمل کنید: ابتدا بنشینید، یک دقیقه صبر کنید سپس کمکم بایستید. - یک لیوان آب بنوشید و مایعات کافی در روز مصرف کنید؛ از کمآبی جلوگیری میکند. - قبل از بلند شدن چند بار عضلات پا را منقبض و رها کنید یا چند نفس عمیق بکشید تا فشار ثابت شود. - از ایستادن ناگهانی و محیطهای خیلی گرم یا شلوغ پرهیز کنید. علائم هشدار: - غش یا از دست رفتن هوشیاری فوری - درد قفسه سینه، تنگی نفس یا تپش قلب شدید - ضعف ناگهانی یکطرفه، لکنت زبان یا تشنج تخصص پیشنهادی: متخصص داخلی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.