حساسیت سینه بعد از سقط با سایکوتکت

سلام وقت بخیر
بنده هفته پیش سه شنبه سقط با قرص سایکوتکت خونریزی شدید و لخته های بزرگ داشتم
و بعد دو روز مثل عادتی روند قاعدگی شروع شده

خواستم بپرسم من سینه هام قبلا درد داشت الان فقط زمانی که دست میزنم حساس هست
آیا این طبیعیه
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
بله درد سینه به علت تغییرات هورمونی هست و به مرور برطرف می‌شه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً کاهش حساسیت سینه طبیعی است و به افت هورمون‌های بارداری پس از سقط با سایکوتکت مربوط می‌شود؛ در بیشتر موارد درد و حساسیت طی چند روز تا چند هفته کم می‌شود.
با این حال ممکن است باقی‌ماندن بافت یا عفونت علت کمتر شایع باشد که نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- استراحت، مایعات کافی و تغذیه مناسب برای کمک به بازگشت هورمونی.
- از فشار یا تحریک سینه و تماس مستقیم با آب بسیار داغ خودداری کنید؛ سوتین حمایتی و راحت بپوشید.
- در صورت درد، استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز معمول مصرف شود مگر منع پزشکی داشته باشید.
- پد بهداشتی استفاده و مقدار و رنگ خونریزی/ترشحات را روزانه ثبت کنید تا تغییرات مشخص شود.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا لرز.
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد کمتر از یک ساعت یا لخته‌های بزرگ و مداوم).
- ترشح بدبو، درد شکمی شدید یا خونریزی ادامه‌دار بیش از دو هفته.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.