آیا T4=9.9 نشانه پرکاری تیروئید است؟

tsh ۱.۱
T۴ ۹.۹
تیروئید پرکاره؟؟؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود.
بستگی به محدوده کیت آزمایشگاه مربوطه داره.
ولی بنظر میرسه در محدوده نرمال هست.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تیروئید شما پرکار نیست؛ در بیشتر موارد TSH حدود
1.1 و T4 برابر
9.9 در محدوده نرمال آزمایشگاه قرار می‌گیرند و نشانه قوی پرکاری نیستند.
نگران نباشید اما مقایسه با محدوده مرجع آزمایش لازم است.
راهکار‌های عملی:
- برگه نتایج آزمایش را با رفرنس آزمایشگاه بررسی کنید و عدد‌های بازه نرمال را ببینید.
- علائم بالینی را ارزیابی کنید: کاهش وزن غیرقابل توضیح، تعریق زیاد، تپش قلب یا بی‌خوابی را مدنظر قرار دهید.
- در صورت هرگونه علامت مشکوک یا سابقه بیماری خودایمنی، درخواست بررسی TSH، تیروکسین آزاد (Free T
4 و آنتی‌بادی‌های تیروئید کنید.
- لیست دارو‌ها (دارو‌های حاوی ید، آمفتامین، دارو‌های قلبی) را آماده داشته باشید و به پزشک اطلاع دهید.
علائم هشدار:
- تپش قلب خیلی سریع یا احساس سرگیجه و غش
- تب بالا همراه تحریک‌پذیری یا گیجی ناگهانی
- کاهش وزن شدید و سریع یا ضعف پیش‌رونده
تخصص پیشنهادی: غدد (اندوکرینولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.