خطر بوسیدن نوزاد بعد از رابطه دهانی

سلام ببخشید اگه رابطه دهانی برای مرد داشته باشیم و دهانمونو بشوریم ولی مسواک نزنیم نوزاد رو ببوسیم مریض میشه؟؟؟ یا الودگی منتقل میشه؟ و این که اگه سینمون اب دهان روش باشه ولی خشک بشه نوزاد از روی لباس ما بمکه سینه رو ی لحظه مریض میشه؟؟؟؟؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً بیش‌ترین خطر از انتقال ویروس هرپس دهانی یا میکروب‌های تنفسی است؛ در بیشتر موارد اگر زخم یا تاول در دهان ندارید و دهان را آب کشیده‌اید، ریسک‌ پایین است و نباید نگران باشید، اما صددرصد صفر نیست.
راهکار‌های عملی:
1 تا زمانی که دهان را با آب و مسواک (یا حداقل شست‌وشو کامل) شستید از بوسیدن مستقیم صورت و اطراف دهان نوزاد خودداری کنید.
2 از تماس مستقیم آب دهان با نوک سینه یا پوست ترک‌خورده پرهیز کنید؛ اگر آب دهان روی سینه افتاد، با آب گرم بشویید و خشک کنید.
3 در صورت وجود زخم لب یا درد، هیچ تماس دهانی یا بوسیدن صورت نوزاد انجام نشود و تا بهبودی کامل فاصله گرفته شود.
4 دست‌ها و لباس‌هایی که بو یا رطوبت دهان دارند تعویض و شسته شوند.
علائم هشدار:
1 تب بالا یا بی‌اشت‌هایی و بی‌قراری نوزاد.
2 تاول، زخم یا ضایعه جدید اطراف دهان یا بدن نوزاد.
3 سختی در تنفس یا مشکل در مکیدن شیر.
تخصص پیشنهادی: متخصص اطفال

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.