سلام . خونم لخته میشه و الان باردارم پزشک انوکسپارین تجویز کرده و مصرف آسپرین رو ضروری میدونن برای وضعیتم (یکبارسقط داشتم )با توجه به اینکه به NSAID ها حساسیت دارم آیا داروی جایگزینی برای آسپرین وجود دارد؟ و اینکه پزشک گفتن که تحت نظر مصرف آسپرین شروع شود تا ببینن که میشه استفاده کرد یا نه
25 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم نگران مصرف اسپرین نباشین شروع به مصرف تحت نظر پزشک کنین اصولا عارضه خاصی ایجاد نمیکنه
درود بر شما دقیقا نظر پزشکتون رپ اجرا کنید چرا؟! بدلیل اینکه حساسیت به مسکن به معنی حساسیت به آسپرین همزمان نیست اما دلیل نمیشه که مصرف بی ضرر باشه پس راه حل چیه؟! بستری بشید آسپرین تجویز بشه اگر واکنش بود در محیط بیمارستان و تحت نظر هستید و اقدام لازم انجام میشه اگر واکنش نبود راحت تجویز میشه و ازش سود میبرید
-آسپرین را فقط تحت نظارت پزشک شروع کنید تا واکنش اولیه در صورت بروز سریع مدیریت شود. - در صورت سابقه واکنش شدید، درخواست ارجاع به آلرژی/ایمونولوژی برای تست یا دیسنسیتایزاسیون کنید
احتمالاً مشکل شما از دو حالت است: حساسیت واقعی به آسپرین یا عدم تحمل عمومی به NSAIDها. در بیشتر موارد کمدوز آسپرین که برای پیشگیری از لخته و کاهش ریسک سقط تجویز میشود، زیر نظر پزشک قابل بررسی و اغلب قابل تحمل است؛ نگران باشید اما معمولاً قابل مدیریت است. راهکارهای عملی: - واکنش قبلی به NSAID را دقیقاً به تیم درمانی بگویید (کهیر، تنگی نفس، آسم یا مشکلات گوارشی). -آسپرین را فقط تحت نظارت پزشک شروع کنید تا واکنش اولیه در صورت بروز سریع مدیریت شود. - در صورت سابقه واکنش شدید، درخواست ارجاع به آلرژی/ایمونولوژی برای تست یا دیسنسیتایزاسیون کنید. - بدون مشورت داروهای ضدالتهاب غیراسپیرینی را مصرف یا قطع نکنید و انوکساپارین را نیز خودسرانه تغییر ندهید. علائم هشدار: - تنگی نفس، ورم صورت یا کهیر سریع (علائم واکنش آلرژیک شدید) - خونریزی شدید، خون در ادرار یا مدفوع، یا کبودی جدید غیرطبیعی - کاهش قابل توجه یا قطع حرکت جنین، یا خونریزی/درد شکمی شدید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان (پریناتولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.