سلام عمل کین باخ انجام دادم تاکی دستم ب پلاتین عادت میکنه ودردش کم میشه شنبه عمل کردم الان قشنگ اهن رو حس میکنم یجوریه چ کنم
14 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام و وقت بخیر خیلی زمان کمی از عملتون میگذره این علائم طبیعی هستش، درمانتون هم ممکن هست چند هفته تا چند ماه بستگی به شرایط بدنیتون طول بکشه و بعد هم شاید نیاز به بریس و فیزیوتراپی داشته باشید که تصمیم گیری با پزشک معالجتون هست. اما کمی صبوری نیاز هست تا درمانتون به خوبی انجام شود. باز هم میتونید از پزشک معالجتون مشورت بگیرید و معاینه شوید تا اگر نیاز هست اقدامات لازم براتون انجام پذیرد. با آرزوی سلامتی برای شما.
احتمالاً احساس «فلزی» شدن و درد پس از عمل کینباخ در روزها تا هفتههای اول طبیعی است. در بیشتر موارد این حالت بهخاطر التهاب و ورم اطراف پلاک یا تحریک موقت عصب ایجاد میشود و به تدریج بهتر خواهد شد. نگران نباشید. راهکارهای عملی: - دست را بالا نگه دارید و هنگام استراحتشدن آن را روی بالش قرار دهید تا ورم کم شود. - یخ را با پارچه بین یخ و پوست ۱۵–۲۰ دقیقه هر ۲–۳ ساعت بگذارید (روی پانسمان باز نکنید). - مسکنهای تجویزشده را طبق دستور مصرف کنید و از فشار یا کار سنگین با دست پرهیز کنید. - پانسمان را خشک و تمیز نگه دارید و تمرینات ملایم انگشتان/مچ را طبق دستور جراح یا فیزیوتراپ انجام دهید. علائم هشدار: - تب مداوم یا بالای ۳۸ درجه. - قرمزی شدید، ترشح چرکی یا باز شدن زخم. - افزایش ناگهانی درد یا از دست دادن حرکت/حس در انگشتان یا دست. تخصص پیشنهادی: جراح دست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.