چند وقت طول می‌کشد به پلاتین دست عادت کنم؟

سلام عمل کین باخ انجام دادم تاکی دستم ب پلاتین عادت میکنه ودردش کم میشه
شنبه عمل کردم
الان قشنگ اهن رو حس میکنم یجوریه چ کنم
14 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام و وقت بخیر
خیلی زمان کمی از عملتون میگذره این علائم طبیعی هستش، درمانتون هم ممکن هست چند هفته تا چند ماه بستگی به شرایط بدنیتون طول بکشه و بعد هم شاید نیاز به بریس و فیزیوتراپی داشته باشید که تصمیم گیری با پزشک معالجتون هست.
اما کمی صبوری نیاز هست تا درمانتون به خوبی انجام شود.
باز هم میتونید از پزشک معالجتون مشورت بگیرید و معاینه شوید تا اگر نیاز هست اقدامات لازم براتون انجام پذیرد.
با آرزوی سلامتی برای شما.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً احساس «فلزی» شدن و درد پس از عمل کین‌باخ در روز‌ها تا هفته‌های اول طبیعی است.
در بیشتر موارد این حالت به‌خاطر التهاب و ورم اطراف پلاک یا تحریک موقت عصب ایجاد می‌شود و به تدریج بهتر خواهد شد.
نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- دست را بالا نگه دارید و هنگام استراحت‌شدن آن را روی بالش قرار دهید تا ورم کم شود.
- یخ را با پارچه بین یخ و پوست ۱۵۲۰ دقیقه هر ۲۳ ساعت بگذارید (روی پانسمان باز نکنید).
- مسکن‌های تجویزشده را طبق دستور مصرف کنید و از فشار یا کار سنگین با دست پرهیز کنید.
- پانسمان را خشک و تمیز نگه دارید و تمرینات ملایم انگشتان/مچ را طبق دستور جراح یا فیزیوتراپ انجام دهید.
علائم هشدار:
- تب مداوم یا بالای ۳۸ درجه.
- قرمزی شدید، ترشح چرکی یا باز شدن زخم.
- افزایش ناگهانی درد یا از دست دادن حرکت/حس در انگشتان یا دست.
تخصص پیشنهادی: جراح دست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.