برای آزمایش دفع پروتئین در ادرار مثلا ۸ صبح امروز بعد از اولین تخلیه که جمع آوری نمیشه و ادرار های بعدی جمع آوری میشه تا فردا ۸ صبح ، آیا فردا صبح هم اولین ادرار جمع آوری نشه؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
درود. بله.به آزمایشگاه هم بگید..نگران نباشید عزیزم مشکلی نیست
احتمالاً سردرگمی بهخاطر روش استاندارد جمعآوری ادرار ۲۴ ساعته است. در بیشتر موارد باید اولین ادرار صبحِ آغاز جمعآوری دور ریخته شود و همه ادرارهای بعدی تا ۲۴ ساعت جمع شوند و اولین ادرار صبحِ روز بعد (پایان دوره) داخل ظرف قرار گیرد. نگران نباشید؛ این روش دقت اندازهگیری پروتئین را بالا میبرد. راهکارهای عملی: - صبحِ شروع، اولین ادرار را دور بریزید و زمان شروع را یادداشت کنید. - از همان لحظه تا صبحِ روز بعد همه ادرارها را در ظرف مخصوص جمع کنید و اولین ادرار روز بعد را نیز داخل ظرف قرار دهید (تا دقیقاً ۲۴ ساعت کامل شود). - ظرف را در یخچال یا طبق دستور آزمایشگاه نگهدارید، درپوش محکم و برچسب با نام و زمان بچسبانید. - نمونه را هر چه سریعتر به آزمایشگاه تحویل دهید یا طبق دستور مرکز عمل کنید. علائم هشدار: - تورم ناگهانی و شدید صورت، دستها یا پاها (ادامه یا تشدید). - سردرد شدید یا اختلال بینایی یا درد زیر دندهها (علائم پرهاکلامپسی). - کاهش محسوس مقدار ادرار یا تب و حالت عمومی بد. تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.