آیا دیفنهیدرامین با استامینوفن یا کوریزان تداخل دارد؟
دختر ۲۰ ماهه دارم در حال دندان در اوردنه و سرما هم خورده بهش شربت کوریزان نارنجی و ایبوپروفن و استامینوفن دادم البته پزشک داده اشتباها بهش ۳ سی سی دیفن هیدرامین دادم مشکلی داره؟
6 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
نگران نباشید، 3 سیسی دیفنهیدرامین برای کودک 20 ماهه معمولا خطرناک نیست. اما حتما با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید تا بر اساس وزن دقیق کودک راهنمایی شوند. مراقب خوابآلودگی شدید یا مشکلات تنفسی باشید.
نگران نباشید، 3 سیسی دیفنهیدرامین برای کودک 20 ماهه معمولا خطرناک نیست. اما حتما با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید تا بر اساس وزن دقیق کودک راهنمایی شوند. مراقب خوابآلودگی شدید یا مشکلات تنفسی باشید.
احتمالاً مشکلی جدی رخ نداده؛ در بیشتر موارد ۳ سیسی دیفنهیدرامین در کودک باعث خوابآلودگی یا گاهی تحریکپذیری میشود و تداخل خطرناک با استامینوفن یا ایبوپروفن شایع نیست. اوضاع را آرام نگه دارید و کودک را زیر نظر داشته باشید. راهکارهای عملی: - کودک را ۴–۶ ساعت زیر نظر بگیرید: سطح هوشیاری، تنفس، رنگ پوست و توان تغذیه را چک کنید. - داروی اضافی دیفنهیدرامینندهید و زمان و دوز استامینوفن/ایبوپروفن را ثبت کنید تا دوز مضاعف نشود. - در صورت امکان برچسب شربت را نگاه کنید یا عکس از برچسب بگیرید تا غلظت و مقدار مصرف مشخص شود. - کودک را در محیط خنک و آرام نگه دارید و از خوردن مایعات کوچک مکرر اطمینان حاصل کنید. علائم هشدار: - خوابآلودگی شدید یا غیرقابل بیدار شدن - تنفس آهسته، قطع تنفس یا کبودی پوست - تشنج یا حرکات غیرطبیعی تخصص پیشنهادی: پزشک کودکان (اورژانس اطفال در موارد حاد)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.