سلام من امروز رفتم دندان پزشکی برای ترمیم و پر کردن دندان بعد از دندان پزشکی یهو نگرانی کل وجودمو گرعت که نکنه وسایل استریل نشده باشن و من ایدز یا بیماری بدی بگیرم و از چت جی بی تی پرسیدم گفت امکانش هست و خیلی نگران شدم لطفا اگر میشه راهنماییم کنید که ایا امکانش هست اگر نفر قبلی مشکلی داشته باشه منم بگیرم اگر منشی حوصلش نیومده باشه وسایلو استریل و ضد عفونی کنه چی
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام دوست گرامی حتما و سایلی که در دهان استفاده میشوند استریل میشود و احتمال نزدیک به صفر دارد انتقال ایدزبهتر است به مکانهای معتبر مراجعه کنید جهت کاهش نگرانی.
احتمالاً علت اصلی نگرانی شما اضطراب پس از مراجعه و ترس از و سایل ناستریل است. در بیشتر موارد در مراکز قانونی و معمولی خطر انتقال ویروسهایی مانند ایدز یا هپاتیت بسیار کم است، اما در صورت عدم استریل واقعی خطر تئوریک وجود دارد. آرام باشید و اقدامهای ساده انجام دهید. راهکارهای عملی: - از کلینیک بخواهید توضیح دهند که و سایل چگونه استریل شده (استفاده از پک یکبارمصرف، اتوکلاو و رکورد استریلیزاسیون). - محل درمان را تمیز نگه دارید و از دستکاری یا کندن پانسمان خودداری کنید؛ در صورت تورم یا ترشح، عکس از محل بگیرید. - اگر نگرانی از تماس پرخطر دارید، با مرکز بهداشتی یا اورژانسمشورت کنید؛ اگر تماس پرخطر تأیید شود، پیشگیری پس از تماس ظرف ۷۲ ساعت ممکن است لازم باشد. - برای آرامش میتوانید تست پایه (ایدز/هپاتیت) انجام دهید و در صورت لزوم تکرار طبق دستور پزشک. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه یا لرز. - تورم شدید یا ترشح چرکی از محل درمان. - بثورات جدید یا غدد لنفاوی متورم و دردناک. تخصص پیشنهادی: متخصص بیماریهای عفونی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.