امکان انتقال بیماری از دندان‌پزشکی چقدر است؟

سلام من امروز رفتم دندان پزشکی برای ترمیم و پر کردن دندان بعد از دندان پزشکی یهو نگرانی کل وجودمو گرعت که نکنه وسایل استریل نشده باشن و من ایدز یا بیماری بدی بگیرم و از چت جی بی تی پرسیدم گفت امکانش هست و خیلی نگران شدم لطفا اگر میشه راهنماییم کنید که ایا امکانش هست اگر نفر قبلی مشکلی داشته باشه منم بگیرم اگر منشی حوصلش نیومده باشه وسایلو استریل و ضد عفونی کنه چی
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
دوست گرامی حتما و سایلی که در دهان استفاده میشوند استریل می‌شود و احتمال نزدیک به صفر دارد انتقال ایدز بهتر است به مکان‌های معتبر مراجعه کنید جهت کاهش نگرانی.
0
سلام
نگران نباشید و سایل دندانپزشکی اتوکلاو و استریل میشوند یا یکبار مصرف هستند

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی نگرانی شما اضطراب پس از مراجعه و ترس از و سایل ناستریل است.
در بیشتر موارد در مراکز قانونی و معمولی خطر انتقال ویروس‌هایی مانند ایدز یا هپاتیت بسیار کم است، اما در صورت عدم استریل واقعی خطر تئوریک وجود دارد.
آرام باشید و اقدام‌های ساده انجام دهید.
راهکار‌های عملی:
- از کلینیک بخواهید توضیح دهند که و سایل چگونه استریل شده (استفاده از پک یک‌بارمصرف، اتوکلاو و رکورد استریلیزاسیون).
- محل درمان را تمیز نگه دارید و از دست‌کاری یا کندن پانسمان خودداری کنید؛ در صورت تورم یا ترشح، عکس از محل بگیرید.
- اگر نگرانی از تماس پرخطر دارید، با مرکز بهداشتی یا اورژانس مشورت کنید؛ اگر تماس پرخطر تأیید شود، پیشگیری پس از تماس ظرف ۷۲ ساعت ممکن است لازم باشد.
- برای آرامش می‌توانید تست پایه (ایدز/هپاتیت) انجام دهید و در صورت لزوم تکرار طبق دستور پزشک.
علائم هشدار:
- تب بالای ۳۸ درجه یا لرز.
- تورم شدید یا ترشح چرکی از محل درمان.
- بثورات جدید یا غدد لنفاوی متورم و دردناک.
تخصص پیشنهادی:
متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.