کاهش ترشح تخمک و کوتاه شدن قاعدگی پس از سیپروترون

سلام
مجردم و رابطه نداشتم، پلی کیستیک و بعد از قطع سیپروترون کامپاند ترشح تخمک گذاری بسیار کم و تعداد روزهای قائدگی از شش روز به دو سه روز رسیده و قط و وصلی هم داره پزشک اوزیل و اسپیرونولاکتون را داده که چند ماهه بعد از قطع سیپروترون میخورم ترشح تخمک گذاری و میزان و تعداد روزهای پریودی بسیار کمتر از قبل استفاده دارویی شده
سونو هم دادم مشکلی نبوده فقط کیست های ریز در دو طرف
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
همان کیست دو طرفه ریز اگر با علایم بالینی باشد تنبلی تخمدان مطرح است ک باید درمان علامتی شوید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی کاهش ترشح تخمک و کوتاه شدن مدت خونریزی، اختلال تخمک‌گذاری مرتبط با سندرم پلی‌کیستیک یا اثر طولانی‌مدت تغییرات هورمونی پس از مصرف/قطع سیپروترون است؛ در بیشتر موارد قابل مدیریت و معمولاً برگشت‌پذیر است، نگران نباشید.
راهکارهای عملی:
1 شروع ثبت تقویم قاعدگی و ترشحات، مقدار و روزهای خونریزی از همین چرخه تا برای پزشک سند مشخص باشد.
2 درخواست آزمایش‌های پایه هورمونی (TSH، پرولاکتین، FSH/LH و استرادیول) و در صورت نیاز تست غربالگری متابولیک (گلوکز، انسولین) از پزشک بخواهید.
3 حفظ یا کاهش وزن به صورت هدفمند، ورزش منظم و رژیم کم‌قند برای بهبود تخمک‌گذاری در پلی‌کیستیک مؤثر است.
4 از قطع یا تغییر خودسرانه داروها خودداری و برای تنظیم درمان یا تجویز پروژسترون/داروی جایگزین به پزشک مراجعه شود.
علائم هشدار:
1 خونریزی بسیار شدید یا غیرافتی که منجر به ضعف یا غش شود.
2 درد شدید شکمی یا تب بالا.
3 علائم کم‌خونی شدید مانند تنگی نفس یا سرگیجه مداوم.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص