بعد از استفاده از ژل دچار ترشحات پنیری شکل واژن شدم؟

سلام ٣٢ سالمه سوزش واژن داشتم دکتر بعد از معاینه گفتند که عفونت داخلی ندارم احتمال خشکی را دادند و ژل فمی کر تجویز کردن حالا بعد از گذشت دو روز استفاده از ژل ترشحاتم پنیری شکل شدن این طبیعی هست؟
ممنون.
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
ژل‌های pHبالا می‌توانند تعادل فلور واژن را مختل کنند و باعث رشد بیشازحد کاندیدا شوند.
ترشحات پنیری شکل نشانه عفونت قارچی است.
از مصرف ژل‌های اسیدی خودداری کنید.
برای درمان، کرم یا قرص ضدقارچ واژینال (کلوتریمازول/فلوکونازول) تجویز می‌شود.
کلتولیز واژینال برای تایید ضروری است.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.
0
ژل‌های pHبالا می‌توانند تعادل فلور واژن را مختل کنند و باعث رشد بیشازحد کاندیدا شوند.
ترشحات پنیری شکل نشانه عفونت قارچی است.
از مصرف ژل‌های اسیدی خودداری کنید.
برای درمان، کرم یا قرص ضدقارچ واژینال (کلوتریمازول/فلوکونازول) تجویز می‌شود.
کلتولیز واژینال برای تایید ضروری است.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.