سلام، رابطه دخول داشتم اما بدون عزل منی ،هنگام انزال رابطه تمام شده بود،به خاطر مشکلات هورمونی تایم پریودیم هر ماه تغییر میکنه،برای اطمینان دو عدد قرص تنسی برای اولین بار در زندگیم مصرف کردم کمتر از ۲۴ ساعت از رابطه و بعد از مصرف قرص دوم روز بعدش دو روز خون ریزی شدید داشتم یعنی پریود شدم ؟ یریودیم حالت عادی ۳۱ باید میشد و رابطه برای ده روز قبلش بود ، و امروز هفتم هست و هنوز نشدم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بارداری بعید هست نگران نباشید. ممکنه خونریزی بخاطر مصرف قرص بوده. در هرحال جهت اطمینان آزمایش خون بارداری بدید
احتمالاً این خونریزی واکنش هورمونی به قرص اورژانسی است و در بیشتر موارد موقت و غیرخطرناک است؛ نگران نباشید اما تغییر در زمان و مقدار قاعدگی شایع است. راهکارهای عملی: - میزان و زمان خونریزی را ثبت کن: رنگ، مقدار و مدت را یادداشت کن. -تست بارداری خانگی را وقتی پریود بیش از یک هفته تاخیر داشت یا 10–14 روز بعد از رابطه انجام بده. - از پد یا تامپون مناسب استفاده کن و برای درد از استامینوفن یا ایبوپروفن طبق بروشور مصرف کن (آسپریننخورید). - در صورت تکرار نیاز به برنامه پیشگیری منظم مطرح شود؛ برای مشورت درباره روش مؤثر به پزشک مراجعه کن. علائم هشدار: - خونریزی خیلی شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا خونریزی همراه لختههای بزرگ). - تب یا درد لگنی شدید یا ترشح بدبو از واژن. - سرگیجه شدید، تپش قلب یا ضعف که نشاندهنده کمخونی یا افت فشار است. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.