قرمزی، سفتی و خارش محل آمپول پروژسترون

الان دوماه میشه که آمپول پروژسترون زدم روز اول جاش سفت شده بود و خارش داشت تا یه هفته سفت بود و خارش داشت بعد خوب شد الان دوباره جاش سفت شده و خارش میده و قرمزه و وسط قرمزی جوش زده (البته وقتی میگم خوب شده بود جاش سفت بود ولی خارش نمیداد) الان شدید خارش داره و جاش سفته ممنون میشم اگر جواب بدین
16 فروردین 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً واکنش التهابی موضعی یا حساسیت تأخیری به پروژسترون ایجاد این سفتی، خارش و قرمزی شده است؛ در بیشتر موارد جدی نیست اما نیاز به بررسی دارد و نگران‌کننده به‌صورت خودبه‌خودی نیست.
راهکار‌های عملی:
- کمپرس گرمِ معتدل (۱۰۱۵ دقیقه، ۲۳ بار در روز) روی محل بگذارید.
- از خاراندن یا فشار دادن و کندن جوش خودداری کنید تا خطر عفونت کاهش یابد.
- کرم هیدروکورتیزون ۱٪ موضعی برای چند روز یا آنتی‌هیستامین خوراکی برای کاهش خارش می‌تواند کمک‌کننده باشد.
- محل را تمیز و خشک نگه دارید و از پماد‌های آنتی‌بیوتیک بدون تجویز طولانی‌مدت استفاده نکنید.
علائم هشدار:
- تب یا احساس عمومی بیماری همراه با گسترش قرمزی.
- ترشح چرکی، باز شدن محل یا افزایش درد و اندازه توده.
- تنگی نفس، ورم صورت یا علائم شدید حساسیت سیستمیک.
تخصص پیشنهادی:
- پوست (درماتولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.