تداخل لامیکسون و تری‌فلوئوپرازین

میخواستم بدونم قرص لامیکسون با تری فلوئوپرازین تداخل دارویی دارد؟مصرفشان باهم مشکل ساز میشود؟
4 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً در بیشتر موارد تداخل دارویی معنی‌داری بین لامیکسون (لاموتریژین) و تری‌فلوئوپرازین وجود ندارد و مصرف همزمان معمولاً مشکل‌ساز نیست؛ با این حال هنگام شروع یا تغییر دوز باید احتیاط شود.
راهکارهای عملی:
- فهرست کامل داروها را به پزشک نشان دهید، به‌خصوص والپروات یا کاربامازپین که سطح لاموتریژین را تغییر می‌دهند.
- خودسرانه قطع یا شروع دارو نکنید و تغییر دوز را توسط پزشک انجام دهید.
- در هفته‌های اول مصرف مراقب راش پوستی، تب، سرگیجه یا خواب‌آلودگی اضافه باشید و هر مورد جدید را یادداشت کنید.
- در صورت سابقه بیماری کبد، کمبود عملکرد کلیه یا سابقه تشنج حتماً به پزشک اطلاع دهید.
علائم هشدار:
- راش شدید، تاول یا تب همراه با ضایعات پوستی؛ نیاز به مراجعه فوری دارد.
- کاهش شدید هوشیاری، تنگی نفس یا غش.
- سفتی عضلانی شدید، تب بالا یا حرکات غیرطبیعی که می‌تواند نشانه عارضه‌های خطرناک باشد.
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص