درد سینه بعد از سقط و مصرف قرص ال‌دی

من ۱۶ مهر سقط داشتم که ۲۸ مهر رفتم سون که تشخیص داده شد که بقایا دارم الان۸ شب قرص ال دی مصرف میکنم درد سینه دارم وسینه لم تیر میکشه دلیلش چی میتونه باشه
7 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
اگر درد قفسه ی سینه هست که جهت بررسی قلبی مراجعه کتید
در غیر این صورت معاینه پستان توصیه میشود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی حساسیت و تیر کشیدن سینه‌ها تغییرات هورمونی است — به‌ویژه شروع مصرف قرص ال‌دی یا نوسان هورمونی بعد از سقط و بقایا — و در بیشتر موارد موقتی و خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند.
نگران نباشید.
راهکارهای عملی:
- کمپرس گرم یا سرد ملایم روی سینه برای تسکین درد چند بار در روز.
- سینه‌بند حمایتی مناسب و بدون فشردگی در طول روز استفاده شود.
- مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز معمول برای درد متوسط مصرف شود.
- از ماساژ شدید یا فشار محکم روی سینه خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تب بالای 38 درجه یا ترشحات بدبو از واژن (نشانهٔ عفونت).
- خونریزی شدید یا گذراندن پد در کمتر از یک ساعت.
- درد بسیار شدید یا نشانه‌های ضعف، سرگیجه یا تنگی نفس.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص