قرص دوفامد10 رو کی باید مصرف کنم؟

رفتم دکتر گفت کیست ریز دارم و برام قرص دوفامد ۱۰ (دیدروژسترون) تجویز کرد گفته از ۱۵تا ۲۵قاعدگی مصرف بشه
یعنی بعد از پریودی استفاده کنم؟
یا در حین پریودی تا ۲۵ روز بعدش؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
منظور از روز 15 تا 25 قاعدگی این است که روز اول خونریزی پریود را «روز 1» حساب کنید و از روز 15 همان سیکل تا روز 25، طبق تعداد و دوزی که پزشک گفته مصرف کنید؛ یعنی معمولا بعد از تمام شدن پریود شروع می‌شود، نه اینکه 25 روز کامل بعد از پریود بخورید.
اگر سیکل‌هایتان خیلی نامنظم است یا الان نمی‌دانید روز چندم هستید، قبل از شروع با پزشک یا ماما هماهنگ کنید.
اگر احتمال بارداری وجود دارد، تست بارداری لازم است.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
شروع از روز 14یا 15 سیکل قاعدگی به مدت 10شب درماه توصیه می شود

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.