سن مناسب لیزر یا کربوکسی برای تیرگی تناسلی

سلام، من ۱۷ سالمه ناحیه تناسلیم خیلی تیره اس میتونم از روش های مثل لیزر وایتنینگ یا کربوکسی تراپی استفاده کنم یا زوده برام؟
5 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بطور کلی ایمن هستش.
ولی بهتر بعد از 18 سال اقدام کنید
0
موردی نداره عزیز، اگر فرایند بلوغتون بیشتر از 2 سال هست که کامل شده و پریود می شین، می تونید لیزر انجام بدین
0
درود.
درهر سن می توانید.
انجام بشود.
نگران نباشید عزیزم
0
احتمالا تیرگی ناحیه تناسلی مرتبط با تغییرات هورمونی بلوغ یا پیگمانتاسیون پسالتهابی از اصلاح و تحریک پوست است؛ در بیشتر موارد نیاز فوری به درمان تهاجمی نیست و می‌توان با اقدامات محافظتی شروع کرد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تیرگی ناحیه تناسلی مرتبط با تغییرات هورمونی بلوغ یا پیگمانتاسیون پس‌التهابی از اصلاح و تحریک پوست است؛ در بیشتر موارد نیاز فوری به درمان تهاجمی نیست و می‌توان با اقدامات محافظتی شروع کرد.
راهکار‌های عملی:
- هم‌اکنون از محصولات سفیدکننده قوی و اسکراب‌های خشن استفاده نکنید.
- تا حد امکان از اصلاح مکرر یا و کس کردن پرهیز کنید و روش‌های ملایم یا کوتاه‌ کردن مو را انتخاب کنید.
- از شوینده ملایم، مرطوب‌کننده بدون عطر و لباس نخی گشاد استفاده کنید تا تحریک کاهش یابد.
- بهتر است انجام لیزر یا کربوکسی‌تراپی را تا رسیدن به ۱۸ سالگی و پس از معاینه توسط متخصص پوست به تعویق بیندازید.
علائم هشدار:
- درد شدید، خونریزی یا ترشح بدبو از ناحیه
- ظاهر شدن توده یا زخم باز یا تغییر سریع در رنگ و بافت
- تب یا علائم عمومی عفونت
تخصص پیشنهادی: متخصص پوست و مو

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.