تاری دید و افتادگی پلک راست — احتمال میاستنی گراویس
از یک ماه پیش تاری دید گرفتم اختلال بلع دارم کاهش وزن ۵کیلو.سر درد سوزشی در پیشانی اپتومتریست مراجعه کردم گفت ضعیفی نداره چشمت .من واقعا اذیت دارم میشم حالت گیجی دارم
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام باتوجه به اختلال بلع ممکنه نیاز به بررسی ساقه نخاعی شما باشه. به متخصص مغز و اعصابمراجعه کنید
احتمالاً مشکل شما یک اختلال عصبی عضلانی مثل میاستنی گراویس است که در بیشتر موارد باعث افتادگی پلک، تاری دید ناپایدار و اختلال بلع میشود؛ نگران نباشید چون اغلب درمانپذیر است. در موارد کمتر ممکن است علت مرکزی مغزی باشد.\nراهکارهای عملی:\n - همین امروز از وضعیت چشمها و افتادگی پلک در طول روز چند عکس یا و یدئو بگیرید تا تغییرات و اضحتر شود.\n - از رانندگی و کارهای خطرناکخودداری کنید چون تاری و گیجی نوسان دارد.\n - مقدار خواب و استراحت را افزایش دهید و فشار فیزیکی یا خستگی را کاهش دهید.\n - داروی جدید یا مکملی مصرف میکنید، فهرست را همراه داشته باشید و به پزشک نشان دهید.\nعلائم هشدار:\n - تنگی نفس یا دشواری و اضح تنفس و صحبت کردن.\n - ناتوانی سریع در بلع یا قطرهچکیدن غذا/آب از دهان.\n - ضعف ناگهانی یکطرفه بدن یا تشدید شدید بینایی/حالت غش.\nتخصص پیشنهادی: نورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.