بخیه قدیمی روی پیشانی — چگونه کمتر دیده شود

سلام من در ۶ سالگی خوردم به لبه در و پیشونیمو بخیه زدن ولی الان کاملا هم اخم نکردم این بخیه هست معلومه وقتی هم اخم میکنم بدتر میشه
به نظر شما باید چیکار کنم
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً یک اسکار قدیمی است که با حرکت عضلات پیشانی هنگام اخم بیشتر جلب توجه می‌کند.
در بیشتر موارد جای بخیه کودکی یا پهن‌شدن اسکار همراه با حرکت طبیعی پوست است و خطر فوری ندارد؛ اما روش‌هایی برای بهبود ظاهر وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- استفاده روزانه از ژل یا و رقه سیلیکونی روی اسکار برای چند هفته تا ماه‌ها.
- ماساژ نرم روزانه با روغن یا کرم مرطوب‌کننده به مدت چند دقیقه برای نرم کردن و صاف‌تر شدن بافت.
- کرم ضدآفتاب مناسب هر روز (اس‌پی‌اف ۳۰ یا بالاتر) تا تیرگی و پهن‌شدن بیشتر جلوگیری شود.
- پوشش آرایشی (کانسیلر) برای موقعیت‌های فوری تا زمان اقدام درمانی.
علائم هشدار:
- رشد سریع یا بزرگ شدن نامتعارف ضایعه (مشکوک به کلوئید).
- درد، قرمزی شدید، ترشح یا علائم عفونت.
- محدود شدن حرکت پیشانی یا افتادگی ابرو که عملکرد را مختل کند.
تخصص پیشنهادی: جراحی پلاستیک و زیبایی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.