اتفاق فیبروم در نزدیک یائسگی

من یه خانمه ۴۶ ساله هستم یه فیبروم به اندازی ۱۱ میل درخارج ازرحم دارم منتها اینکه تاالان اذیت نشدم .ولی بعدازاخرین زایمانم گفتن که رحمتو برداری بهتره ولی من انجام ندادم .سوالم اینکه به سن یائسگی نزدیکم ایا مشکل سازمیشه یانه؟ ممنونم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اگر پزشکتون توصیه به در آوردن رحم کردن باتوجه به سنتون بهتره در بیاد.
نظر پزشک معالج ارجح هست
0
عزیزم اگه علامتی ندارین، خونریزی نامرتب ندارین لزومی ب انجام این کار نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً فیبروم ۱۱ میلی‌متری خارج رحمی که تا کنون علامت‌دار نبوده در نزدیک یائسگی به‌دلیل افت استروژن در بیشتر موارد کوچکتر شده و مشکل‌ساز نخواهد شد.
آرام باشید اما نیاز به نظارت دارد.
راهکار‌های عملی:
1 قرار ملاقات برای سونوگرافی یا معاینه سالیانه و ثبت اندازه فیبروم.
2 یادداشت هرگونه تغییر در قاعدگی، درد یا تکرر ادرار و گزارش به پزشک.
3 در صورت خونریزی غیرطبیعی یا احساس ضعف، درخواست آزمایش خون برای بررسی کم‌خونی.
4 حفظ وزن مناسب و فعالیت بدنی ملایم که می‌تواند علائم را کاهش دهد.
علائم هشدار:
1 خونریزی شدید یا طولانی‌مدت که باعث ضعف یا غش شود.
2 درد ناگهانی و شدید شکم یا تورم شکمی سریع.
3 تنگی نفس یا سرگیجه شدید و کاهش توان روزمره.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.