سلام من بواسیر دارم ولی هیچ دردی و یا خون ریزی ندارم و فقط موقعی که میرم دست شویی بیرون میاد از مقعد و با دست فشارش میدم میرع داخل آیا راهی هست که بدون عمل خوب بشود.اینم بگم که مشکل معده درد و رفلاکس معده هم دارم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
شیاف آنتی هموروئید استفاده کنید، روزی دو بار در آب و لرم بشینید. و مصرف فیبر در غذا زیاد باشه
احتمالاً مشکل شما هموروئید داخلی درجهٔ ۲ است که هنگام اجابت مزاج بیرون میآید و در بیشتر موارد بدون درد یا خونریزی با اصلاح عادات بهبود پیدا میکند؛ نگران نباشید. راهکارهای عملی: - میزان فیبر را به ۲۰–۳۵ گرم در روز افزایش دهید (میوه، سبزی، سبوس) و روزانه آب کافی بنوشید. - از ملین یا نرمکنندهٔ ملایم مدفوع استفاده کنید تا زور زدن کاهش یابد (قرص یا پودر فیبری/نرمکننده تحت نظر داروخانه). - حمام نشیمن گرم ۱۰–۱۵ دقیقه بعد از اجابت مزاج و نشستن کوتاه روی توالت؛ هرگز مدت طولانی توالت ننشینید یا زور نزنید. - فعالیت بدنی سبک روزانه و اجتناب از بلند کردن بار سنگین؛ در صورت خارش یا التهاب کوتاهمدت از پماد موضعی ضدالتهاب استفاده کنید. علائم هشدار: - خونریزی قابلتوجه یا افزایش خونریزی از مقعد. - درد ناگهانی و شدید یا تب همراه با شرایط مقعدی. - پرولاپس که قابل بازگشت نیست یا بروز بیاختیاری مدفوع. تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.