تأخیر پریودی ۱۷ روز پس از فلوکستین و دوفامد

من دو ماهه که فلوکستین استفاده میکنم دوماه قبلش هم دوفامد۴۰مصرف میکردم برای قاعدگیم اما الان خدود ۱۷روزه ک پریودیم عقب اقتاده چکار کنم
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت شایع عقب افتادن پریود شما حاملگی است؛ در بیشتر موارد هم تغییر هورمونی پس از استفاده یا قطع پروژسترون (دوفامد) یا اثرات دارویی فلوکستین می‌تواند تأخیر ایجاد کند.
نگران نباشید؛ با چند بررسی ساده مشخص می‌شود.
راهکار‌های عملی:
- همین الآن تست بارداری ادراری انجام دهید؛ دقیق‌تر: آزمایش خون بتا HCG اگر می‌توانید.
- نتیجه مثبت یا مشکوک را با متخصص زنان پیگیری کنید برای تعیین وضعیت و راهنمایی دارویی.
- اگر تست منفی و پریود نشدید، بعد از یکی دو هفته دوباره بررسی کنید و در صورت ادامه تأخیر آزمایش TSH و پرولاکتین درخواست شود.
- داروی فلوکستین را بدون دستور پزشک قطع نکنید؛ قطع ناگهانی ممکن است علائم روانی ایجاد کند.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید یا تب بالا
- درد شکم یا پهلو بسیار شدید یا غش/سرگیجه
- تهوع و استفراغ مداوم یا ضعف شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.