تداخل ترانگزامیک اسید با هورمون‌درمانی یائسگی

به دلیل یائسگی زودرس پریکویین ۰.۶۲۵ ودوفامد مصرف میکنم ایا کپسول ترانگزامیک اسید برای رفع لک پوستی مشکلی ایجاد میکنه
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
تداخلی بین دارو‌هایی که مصرف می‌کنید با ترانگزامیک اسید وجود نداره
0
چون هر دو احتمال لخته شدن خون را افزایش میدهند بنظر من طولانی مدت هر دو را باهم استفاده نکنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تداخل شدید بین کپسول ترانگزامیک اسید و هورمون‌درمانی برای یائسگی وجود ندارد، اما هر دو می‌توانند در برخی افراد احتمال تشکیل لخته خون را کمی افزایش دهند؛ نگران‌کننده نیست اما احتیاط لازم است.
راهکار‌های عملی:
1 سابقه شخصی یا خانوادگی ترومبوز، سکته، یا میگرن با اورا را بررسی کنید؛ در صورت مثبت بودن از مصرف ترانگزامیک احتیاط شود.
2 قبل از شروع با پزشک تجویزشدهٔ هورمون مشورت کنید و در صورت امکان دوز کم و دوره کوتاه در نظر گرفته شود.
3 اگر تصمیم به مصرف دارید، از سیگار کشیدن پرهیز کنید، فعالیت بدنی منظم داشته باشید و از افزایش وزن و بی‌تحرکی جلوگیری کنید.
4 گزینه‌های موضعی ضدلک و کرم‌های روشن‌کننده و ضدآفتاب را نیز مدنظر قرار دهید.
علائم هشدار:
1 تنگی نفس ناگهانی یا درد قفسهٔ سینه
2 درد، قرمزی یا تورم یک پا
3 ضعف یا بی‌حسی ناگهانی یا سردرد بسیار شدید
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.