احتمالاً با خوردن دوباره قرص، تنها دوز اضافی رخ داده و در بیشتر موارد مشکل جدی ایجاد نمیکند؛ شایعترین پیامدها تهوع، استفراغ، اسهال یا درد شکم است و در موارد نادر واکنش حساسیتی شدید ممکن است رخ دهد. نگران نباشید و علائم را پیگیری کنید. راهکارهای عملی: - آب بنوشید تا از کمآبی جلوگیری شود و در وضعیت استراحت قرار بگیرید. - از مصرف دوز اضافی دیگر خودداری کنید و نوبت بعدی را طبق برنامه دارویی ادامه دهید (دوز مضاعف نخورید). - در صورت استفراغ یا اسهال مکرر مایعات و نمک خوراکی مصرف کنید و استراحت کنید. - علائم حساسیتی مانند خارش یا ورم را روزانه بررسی کنید و داروهای بدون نسخه ضدتهوع یا ضداسهال را بیمداخله مصرف نکنید مگر پزشک بگوید. علائم هشدار: - تنگی نفس، ورم صورت یا گلو یا کهیر گسترده (نشانههای حساسیت شدید) - استفراغ مکرر یا ناتوانی در نگهداشتن مایعات همراه ضعف یا سرگیجه - تب بالا، زردی پوست/چشم یا درد شدید شکم تخصص پیشنهادی: پزشک داخلی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.