عوارض خوردن دو دوز اموکسی‌کلاو

من قرص اموکسی کلاوخوردم بع دو ساعت حواسم نبود اصلا دوباره مصرف کردم میترسم مشکلی برام پیش بیاد چیکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید
13 اسفند 1404

پاسخ پزشکان

0
سلام
ممکن است دچار تحریک معده، تهوع و علایم گوارشی شوید ولی یک بار زیاد مصرف کردن یک عدد معمولا تحمل می شود و مشکلزا نخواهد بود.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً با خوردن دوباره قرص، تنها دوز اضافی رخ داده و در بیشتر موارد مشکل جدی ایجاد نمی‌کند؛ شایع‌ترین پیامد‌ها تهوع، استفراغ، اسهال یا درد شکم است و در موارد نادر واکنش حساسیتی شدید ممکن است رخ دهد.
نگران نباشید و علائم را پیگیری کنید.
راهکار‌های عملی:
- آب بنوشید تا از کم‌آبی جلوگیری شود و در وضعیت استراحت قرار بگیرید.
- از مصرف دوز اضافی دیگر خودداری کنید و نوبت بعدی را طبق برنامه دارویی ادامه دهید (دوز مضاعف نخورید).
- در صورت استفراغ یا اسهال مکرر مایعات و نمک خوراکی مصرف کنید و استراحت کنید.
- علائم حساسیتی مانند خارش یا ورم را روزانه بررسی کنید و دارو‌های بدون نسخه ضدتهوع یا ضداسهال را بی‌مداخله مصرف نکنید مگر پزشک بگوید.
علائم هشدار:
- تنگی نفس، ورم صورت یا گلو یا کهیر گسترده (نشانه‌های حساسیت شدید)
- استفراغ مکرر یا ناتوانی در نگه‌داشتن مایعات همراه ضعف یا سرگیجه
- تب بالا، زردی پوست/چشم یا درد شدید شکم
تخصص پیشنهادی: پزشک داخلی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.