باردار هستم تیروعید دارم و قرص لووتیروکسین۱۰۰مصرف میکنم.مولتی ویتامین هم اکتی ناتال میخورم ی دونه.میخاستم بدونم که این دوتا دارو با چه فاصله ای بخورم که تداخل نداشته باشند و اینکه اکتی ناتال هم دارای ید هست مشکلی پیش نمیاد که من هم لووتیروکسین بخورم هم اکتی؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام، تداخلی ندارند. لووتیروکسین صبح ناشتا و مولتی ویتامین رو بهتر هست همراه نهار میل کنید
سلام اصولا داروی تیرویید باید با معده خالی مصرف بشه و همزمان با داروی دیگه ای نباید باشه. بهترعه قرص تیرویید 1 ساعت قبل از صبحانه مصرف شه و بقیه داروه ظهر یا شب
احتمالاً مشکل جدی نیست؛ در بیشتر موارد ید موجود در مولتیویتامینهای بارداری مقدار مناسبی دارد و با لووتیروکسین تداخل مهمی ایجاد نمیکند، اما آهن، کلسیم یا سایر املاح در مولتیویتامین میتوانند جذب لووتیروکسین را کاهش دهند. نگران نباشید؛ با رعایت زمانبندی مناسب مشکل قابل کنترل است. راهکارهای عملی: -لووتیروکسین را صبح ناشتا۳۰–۶۰ دقیقه قبل از خوردن غذا با یک لیوان آب مصرف کنید. - اکتیناتال را همراه صبحانه یا با غذا مصرف کنید؛ اگر حاوی آهن یا کلسیم است، آن را حداقل ۳–۴ ساعت بعد از لووتیروکسین یا شبها میل کنید. -آزمایشTSH و فری T4 را در بارداری هر ۴–۶ هفته پیگیری کنید تا دوز لووتیروکسین بر اساس نتایج تنظیم شود. علائم هشدار: - تپش قلب شدید، درد قفسه سینه یا تنگی نفس - ضعف بسیار زیاد، خوابآلودگی غیرمعمول یا گیجی - تب بالا، تعریق شدید یا لرزش غیرقابل کنترل تخصص پیشنهادی: متخصص غدد
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.