آیا دلوکستین و پوکسایم تداخل دارند؟

سلام خواهش میکنم راهنمایی کنید حال خوبی ندارم من به دکتر اعصاب مراجعه کردم برای قرص دلوکستین ۳۰روزی یک عدد وشب هم گفتن یک پوکسایم پنج شب بخورم الان من میترسم اینا باهم تداخل داشته باشه فقط هرشب دارم پوکسایم میخورم خواهش میکنم راهنمایی کنید؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام.
تداخل جدی بین این دارو‌ها وجود ندارد.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ترکیب دلوکستین ۳۰ میلی‌گرم روزانه با پوکسایمِ شبانه تداخل جدی ایجاد نمی‌کند و در بیشتر موارد مشکل خطرناکی پیش نمی‌آید؛ با اینحال ممکن است خواب‌آلودگی یا کاهش تمرکز بیشتر شود، پس نگران نباشید اما مراقب باشید.
راهکار‌های عملی:
1 دارو‌ها را دقیقاً طبق تجویز پزشک ادامه دهید و بدون مشورت دوز یا زمان مصرف را تغییر ندهید.
2 پوکسایم را شب و دلوکستین را در زمان اعلام‌شده توسط پزشک مصرف کنید و مراقب خواب‌آلودگی باشید.
3 از الکل و دیگر آرام‌بخش‌ها پرهیز کنید چون اثر خواب‌آوری ترکیبی می‌شود.
4 اگر احساس خواب‌آلودگی شدید، سرگیجه یا تاری دید دارید از رانندگی و کار با ماشین‌آلات خودداری کنید.
5 فهرست کامل دارو‌ها و مکمل‌ها را برای مراجعات بعدی همراه داشته باشید.
علائم هشدار:
1 تب بالا، تعریق زیاد، لرزش یا سفتی عضلات (نشانه سندرم سروتونین).
2 خواب‌آلودگی بسیار شدید، تنفس کند یا بی‌هوشی.
3 غش، هذیان یا رفتار غیرمعمول و خطرناک.
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.