تداخل قرص ویاس ۳۰ با داروهای سرماخوردگی

من سرماخوردم ایا قرص ویاس ۳۰ با قرص های سرماخوردگی(مثلا استامنوفن،کلداکس،کلداستاپ و)تداخل داره؟
صبح باید ویاس بخورم و شب هم باید ریسپریدون بخورم.
8 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تداخل جدی بین ویاس ۳۰ و قرص‌های حاوی استامینوفن وجود ندارد و در بیشتر موارد نیاز به قطع دارو نیست؛ اما اگر فرآوردهٔ سرماخوردگی شامل محرک‌های عروقی (مثل سودوافدرین/فنیل‌افرین)، دکسترومتورفان یا آنتی‌هیستامین‌های خواب‌آور باشد، ممکن است خواب‌آلودگی، تپش قلب یا افزایش فشارخون تشدید شود.
آرامش را حفظ کنید.
راهکارهای عملی:
- استامینوفن معمولاً بی‌خطر است؛ برای تب و درد از دوز پیشنهادی استفاده کنید.
- برچسب داروی سرماخوردگی را بخوانید؛ اگر سودوافدرین/فنیل‌افرین یا دکسترومتورفان دارد، احتیاط کنید یا اجتناب نمایید.
- از آنتی‌هیستامین‌های خواب‌آور همراه با ریسپریدون خودداری کنید یا فقط با نظر داروساز/پزشک مصرف کنید.
- دوزهای معمول داروها را تغییر ندهید و در صورت تردید با داروساز مشورت کنید.
علائم هشدار:
- تپش قلب شدید یا احساس فشار در سینه
- سرگیجه شدید، غش یا افت فشار خون
- خواب‌آلودگی بیش‌از‌حد یا تنفس کند/سطحی
تخصص پیشنهادی: روانپزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص