درد قفسه‌سینه و کمر بعد از حمله گوارشی و آنتی‌بیوتیک

من ۵ماه پیش بعدیه جمله گوارشی دل دردت ریق آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین داخل سرم دردوسوزش دنده قفسه سینه کمر گرفتم ام ارای هاسالم شدم ۴۰کیلو فقط لنفوسیست توارمایش آخر شده ۱۹% Esr ۲۵ روزاول پریود درصورتی که همیشه esr ۵بود یا۹ .من ۲۸سالمه علائم سرطان خون هست ?میلوما یا aml اینا
5 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت بخیر بالا بودن ESR به علت عفونت است و پس از عفونت ویروسی احتمال بدن درد وجود دارد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد شما عوارض دارویی سیپروفلوکساسین یا درد عضلانی-اسکلتی پس از عفونت و کاهش وزن است؛ در بیشتر موارد تغییرات جزئی در آزمایش‌های التهاب یا درصد لنفوسیت به‌تنهایی نشان‌دهنده سرطان خون نیست و جای نگرانی شدید نیست.
راهکارهای عملی:
- انجام سریع شمارش کامل خون با افتراق و اسمیر محیطی و تست‌های التهاب خون برای پیگیری تغییرات.
- ثبت دقیق سابقه مصرف دارو (به‌ویژه سیپروفلوکساسین) و اطلاع به پزشک در زمان مراجعه.
- مراقبت تغذیه‌ای برای افزایش وزن تدریجی، مصرف پروتئین و کالری کافی و نوشیدن مایعات.
- استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن یا ایبوپروفن در صورت نبود منع طبی، استراحت و کمپرس گرم/سرد برای درد موضعی.
علائم هشدار:
- تب مداوم یا تب بالا که پایین نمی‌آید.
- خون‌ریزی یا کبودی غیرعادی بدون دلیل.
- ضعف سریع، تنگی نفس یا بی‌حالی پیش‌رونده.
تخصص پیشنهادی: هماتولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص