دست پسرم در اثر تماس با قابلمه سوخت اما خیلی سطحی هیچ تاولی نزد بردم دکتر پماد سیلور و الفا گفت استفاده کنم صبحا که بازی میکنه تا شب پماد رو میزنم و پانسمان میکنم شب باز میگذارم چه چیزی استفاده کنم که جاش نمونه اصلا همینها خوب است؟
16 اسفند 1404
پاسخ پزشکان
0
با سلام و وقت بخیر، بله پمادهای خوبی برای کودک شما تجویز شده است و می تونه کمک کننده باشد.
احتمالاً سوختگی سطحی (درجه یک) یا در موارد سطحی درجه دو است و در بیشتر موارد با مراقبت مناسب جای قابلتوجهی باقی نمیماند؛ نگران نباشید و ادامهٔ مراقبتهای ضدعفونی و مرطوبکننده مفید است. راهکارهای عملی: - روزی 1–2 بار با آب و لرم شستشو، خشک کردن ملایم و استفاده از پماد تجویزشده؛ ادامهٔ دارو را طبق دستور پزشک پی بگیرید و دربارهٔ پماد سیلور از پزشک پرسوجو کنید (گاهی تغییر رنگ میدهد). -پانسمان غیرچسبنده و تمیز بزنید تا محل مرطوب و تمیز بماند؛ از کندن پوستهها جلوگیری کنید. - از تماس مستقیم آفتاب روی محل تا ماهها جلوگیری کنید؛ پس از بهبود از کرم ضدآفتاب یا پوشش استفاده کنید تا لک ایجاد نشود. - پس از التیام، ماساژ ملایم با کرم مرطوبکننده برای نرم نگهداشتن پوست و کاهش جای احتمالی مفید است. علائم هشدار: - تب یا ترشح چرکی و افزایش قرمزی/تورم - افزایش درد یا باز شدن زخم/تشکیل تاول - کاهش حرکت انگشتان یا بیحسی تخصص پیشنهادی: جراحی پلاستیک و ترمیمی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.