سلام وقت بخیر ۱۱ هفته و ۷ روز میشه ینو انتی رو انجامداد.چند روز قبل ازمایش سلفری میشه اسپرین رو قطع کردن من دوز ۸۰ مصزف میکنم دکتر از ۴ هفته بارداری گفتنمصرف کردم
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام، برای سونوگرافی nt نیاز به قطع آسپرین نیست ولی برای سل فری باید از سه روز قبل قطع بشه
سلام. 12 هفته بهترین زمان برای انجام سونوگرافی ان تی هست. و از 3 روز قبل از ازمایش سل فری بهتره اسپیرین قطع بشه و بعد از ازمایش در صورت صلاحدید پزشک مجدد استفاده اون رو شروع کنید
احتمالاً نیازی به قطع آسپرین ۸۰ میلیگرم قبل از سونو NT یا آزمایش سلفری (cfDNA) نیست؛ در بیشتر موارد دوز پایین آسپرین تأثیری روی نتیجه آزمایش خون یا اندازهگیری ضخامت نوکال ندارد. نگران نباشید ولی رعایت نکات زیر مفید است. راهکارهای عملی: - تا زمانی که پزشک معالج نگفته، آسپرین ۸۰ میلیگرم را طبق نسخه ادامه دهید. - سونو NT بین هفتهٔ ۱۱+۰ تا ۱۳+۶ انجام میشود و آزمایش سلفری از هفتهٔ ۱۰ به بعد قابل انجام است. - اگر قرار است نمونهگیری تهاجمی (CVS یا آمنیوسنتز) انجام شود، با پزشک صحبت کنید؛ ممکن است نیاز به قطع دارو حدود ۷ روز قبل باشد. - نسخه یا یادداشت پزشک را هنگام مراجعه همراه داشته باشید و به آزمایشگاه اطلاع دهید که آسپرین مصرف میکنید. علائم هشدار: - خونریزی واژینال شدید یا افزایش لکهبینی - خونریزی غیرعادی مانند کبودیهای سریع یا خونریزی لثهای و سیع - سردرد ناگهانی شدید، تاری دید یا ضعف ناگهانی تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.